HostLogic Zrt. | SAP ERP sütőipari vállalatirányítási megoldás

Kedves sütőipari vállalkozó!

 
Egy kedves ügyfelünk, a Detki Keksz Kft. példáján keresztül szeretnénk Önnek bemutatni, hogy milyen előnyöket jelentene Önnek az SAP rendszer használata.


Az SAP rendszer bevezetése új lendületet adott cégünknek, miután vállalkozásunk néhány éve már elérte a közepes méretet és a széttagolt és hiányos rendszer határozottan megnehezítette mindennapos működésünket – kezdte beszámolóját a Detki Keksz Édesipari Kft. projekt menedzsere, Koósa Péter.Detki Keksz - Lurkó

 

A százszázalékos magyar magántulajdonban lévő Detki Keksz Kft. fontos szereplője a magyar édesiparnak, a második helyet foglalja el a kekszgyártás piacán, a tradicionális háztartási keksz gyártásában pedig úttörőnek számít. A több mint 25 éve alapított cég napjainkra három család tulajdonába került. A 130 embert foglalkoztató halmajugrai üzemből évente 7500 tonna keksz kerül ki, amely az elmúlt években átlagosan 2,5 milliárd forint árbevételt eredményezett. Az EU-csatlakozás azonban új kihívások elé állította a vállalatot, ezért a tulajdonosok úgy látták, hogy a Kft. jövőjének záloga a folyamatos fejlődés és a termékfejlesztés. Ez azonban már olyan integrált vállalatirányítási rendszert (ERP-rendszert) igényelt, amelyből pontos, naprakész információhoz juthatnak valamennyi munkafolyamatról, és erős kontrollt gyakorolhatnak.

 

A régi rendszer hiányosságai, megoldandó feladatok
A Detki Keksz Kft. a rendeléseket és szállítási utasításokat az árukiszállítást végző külső szállítójának logisztikai szoftverén át adta fel ugyan, de ezen kívül a munkafolyamataink nemigen voltak ellátva más informatikai rendszerrel. Könyvelési rendszerünk és a logisztikai rendszer közt sem volt hibátlan a kapcsolat, az adategyeztetések elég nehézkesek voltak. A legnagyobb gondot azonban az okozta, hogy a termelési területen a gyártástervezés nem volt informatikai eszközzel támogatva, valamint a gyártás követése túl nagy adminisztrációs terhet jelentett, és a napi gyártási költségek alakulását nem tudtuk kontrollálni. Menedzsmentünk úgy gondolta, hogy a gyártás fejlesztésére olyan integrált vállalatirányítási rendszert kell bevezetnünk, amely nemcsak a logisztikai területet, hanem a gyártás teljes egészét nyomon követhetővé és tervezhetővé teszi a költségek tekintetében. Az is elsődleges szempont volt, hogy az új szoftverben a riportok gombnyomásra előálljanak, anélkül, hogy Excel táblázatokban hosszas számításokat kellene végeznünk.

 

Az SAP bevezető partner kiválasztása
Korábban azt gondoltam az SAP rendszerről – folytatta Koósa Péter –, hogy az egy ilyen méretű cég részére túl nagy és drága lenne, de egy SAP rendszert használó szakértő ismerősöm nagyon jó véleménnyel volt a német szoftverről, és bevezető partnerként a HostLogic Kft-t, mint az SAP auditált partnerét ajánlotta figyelmembe. Később meglepődtünk, hogy az SAP Business All-In-One rendszerre adott ajánlat alig volt magasabb, mint más ajánlattevőké. A cégünk munkatársai számára tartott bemutató, a rendszer kedvező ára, a gyors bevezetés lehetősége, valamint a tanácsadókkal való beszélgetés meggyőzött bennünket arról, hogy az SAP rendszer jó választás lesz, és az élelmiszeripari területen már nagy tapasztalatot szerzett HostLogic megfelelő partner lesz a bevezetéshez, így a két cég augusztus közepén megkötötte a rendszer szállításáról és bevezetéséről szóló szerződést. A cél a 2009 januári indulás volt.

 

Detki Keksz süti szalagMinden funkció integrálva

Célunk az összes üzleti folyamat SAP rendszerbe való integrálása volt, és ez a törekvésünk megalkuvás nélkül teljesült is. Az SAP pénzügyi, számviteli, tárgyi eszköz és kontrolling moduljain kívül a beszerzés, raktárgazdálkodás, értékesítés és gyártási modulokat is bevezettük. A Detki Keksz Kft. külső logisztikai partnerével szintén teljes integrációt alakítottunk ki. A termékeink raktározását és kiszállítását végző vállalkozó saját logisztikai szoftverrel rendelkezik. Rövid egyeztetés után tisztázódott, hogy mely adatokat milyen formában tudunk továbbítani számukra, és így mindkét fél időben elvégezhette az adatforgalomhoz szükséges programmódosításokat, ezért az éles indulásnál ezzel sem volt semmilyen probléma.

 

 Vonalkódolvasó rendszer integrációja
Készáru raktárunkban már korábban bevezetettük a vonalkód rendszert. A HostLogic feladata az volt, hogy ezt a funkciót is integrálja az SAP rendszerrel. Amikor az árut raklapokra tesszük, kinyomtatunk egy vonalkódos raklapkísérő logisztikai címkét, amely tartalmazza a raklapon levő termék összes adatát, mint pl. darabszám, szavatossági idő, sarzs, paletta azonosító, stb. A raktáros a vonalkód-olvasóval „rálő” a vonalkódra, és a rendszer most már automatikusan elvégzi az SAP-ben a könyveléseket, és visszaigazolja az adott gyártási rendelés lezárásához szükséges adatokat. Ezzel egyszerűbbé és hatékonyabbá válik a termékek gyártása, raktározása és kiszállítása.

 

Mobil Sales megoldás
A bevezetés sikerein felbuzdulva megbíztuk a HostLogic Kft-t azzal, hogy az SAP mellé fővállalkozásban egy mobil sales rendszert is alakítson ki. Ez egy külön szoftver a hozzá tartozó hordozható eszközökkel (PDA), melyeket a területi képviselők magukkal visznek. A mobil sales rendszerbe az SAP rendszerből közvetlenül kerülnek a vevő és terméktörzs adatok. A szoftverben az értékesítési vezető megtervezi a látogatásokat az üzletkötők számára, és kijelöli a feladatokat, pl. raktárkészlet-, ár- , polctükör-, konkurenciafigyelés. A vevői rendeléseket természetesen a hordozható eszközben rögzítik, majd telefonkapcsolattal azonnal a központba küldik, ahol a rendeléseket feladják az SAP rendszernek. Detki Keksz - Terefere

 

Elkötelezett munka a bevezetés sikeréért
A bevezetési projekt indulásakor szembesültünk igazán azzal, hogy a kitűzött határidő betartása milyen áldozatos munkát fog megkövetelni cégünk munkatársaitól. A testre szabási feladatokkal – logisztikai raktárral való interfész, a vonalkódos megoldások és a teljesítménybéres rendszer kialakítása – a Hostlogic tanácsadói gyorsan végeztek. A kialakított rendszer oktatása részletesen kidolgozott, jól érthető oktatási anyagokkal, tantermi körülmények között, összesen kb. 20 nap alatt zajlott le, majd a felhasználók a rendszerben gyakoroltak a tanácsadók felügyelete mellett. A projekt végére sűrűsödtek a feladatok, integrációs tesztek, kalkulációk, adatbetöltés, de kollégáink áldozatos munkájának köszönhetően a nagy év végi leterheltség mellett is képesek voltunk az átállás feladatait elvégezni, amelyhez a bevezetést végző tanácsadók maximális rendelkezésre állással járultak hozzá. Így a tervezett januári éles indulás nagyobb zökkenők nélkül megvalósulhatott.

 

Az SAP rendszer bevezetésének előnyei a Detki Keksz Kft. számára
  • Az SAP integrált vállalatirányítási rendszer bevezetésével ma már pontos, naprakész információhoz jutunk a vállalat helyzetéről, az üzemgazdasági folyamatokról.
  • A vevői rendelések pontos ismeretében cégünk előre felkészülhet a csúcsidőszakokra, a beszerzések ütemezhetők, nem halmozunk fel fölösleges készleteket alapanyagokból.
  • Az SAP rendszerben a ráfordítások rögzíthetők, így naprakészen követhető, mennyi költség adódott a gépek működtetéséből, mennyi a bérjellegű költség, általános működtetési- és adminisztrációs költségek, vagyis jól látható a rendszerben, hogy mennyi a nyereség egy-egy terméken, melyek a jó haszonnal eladható termékek, és melyek a kevésbé nyereségesek.
  • A logisztikai rendszer integrációjával most pontosan látjuk a külső raktárban levő készleteket, kontrollálható hogy a megfelelő szavatossági idejű termék lett-e kiszállítva, egyszóval felügyelhető a külső partner munkája, így precíz elszámolások készülhetnek. A leltári eltérések is kontrollálhatóak, és az esetleges szállítási hibákból eredő kötbért a szállító felé érvényesíteni tudjuk.
  • A rendszerben tárolt információk révén jól mérhető a termékek forgási sebessége, láthatók az elfekvő készletek – alapanyagszinten és akár termékszinten is –, ezáltal könnyebben tervezhetők például a marketingakciók, illetve sokkal hatékonyabb lehet a készletgazdálkodás.
  • 8 hónappal a bevezetés után elmondható, hogy határozott nyereségünk származik abból, hogy gyorsabban készülnek el a számlák, és a hibamentes számlázásnak köszönhetően a számlareklamációk száma lecsökkent, így a vevők is időben fizetnek.
  • A termelésben dolgozók teljesítménybéres rendszerben dolgoznak, s ehhez a HostLogic kifejlesztett egy külön modult, amelyben a teljesítményeket lehet rögzíteni. Ez a rendszer elősegíti a munkaerő kihasználtságának kontrollját, és a kollégákat folyamatos, termelékeny munkavégzésre motiválja.

Kifejezetten kenyérgyártással is foglalkozó másik ügyfelünk számára beállított SAP rendszer többek között az alábbi funkciókkal bírt:

  • Egyszerűsített termeléstervezés- és lejelentés a sütőipar igényei szerint (sorozatgyártás termelés irányítási modell)
  • Automatikus receptura szerinti anyag felhasználás könyvelés
  • Szavatossági idő követése
  • Pékárú termékek terítésének támogatása körjáratok szerinti kiszállítással, tömeges szállítólevél és számla nyomtatás
  • Visszáru és vevő reklamáció kezelése
  • Termékköltség kalkuláció

Forduljon hozzánk bizalommal egy testreszabott ajánlatért. Kollégáim egy díjmentes felmérést követően pontosan elmondják majd Önnek, mennyibe fog kerülni rövid és hosszútávon az SAP rendszer, és mennyi idő alatt lehet bevezetni Önöknél. A kidolgozott sütőipari SAP rendszerbeállításoknak köszönhetően ez egy szokásosnál kisebb összeg és rövidebb idő, mint amire Ön valószínűleg számít.
 

Ha felkeltette érdeklődését sütőipari megoldásunk, 

 

 

 

 

Ha felkeltette érdeklődését élelmiszeripari megoldásunk, 

 

 

 

Köszönjük érdeklődését! Kérjük, adja meg az alábbi információkat, és hamarosan kapcsolatba lépünk Önnel!






A *-gal jelölt mezők kitöltése szükséges

Kérem töltse ki a szükséges mezőket!

Nem megfelelő e-mail cím!