HostLogic Zrt. | SAP Referenciáink

Vöröskő Kft. - SAP esettanulmány

„Számunkra döntő jelentőségű, hogy olyan informatikai rendszer támogassa tevékenységünket, amely termékcsoportra, termékre, területre, üzletre és értékesítőre lebontva részletes és naprakész rálátást biztosít készleteink mozgására.” Fazekas Péter ügyvezető-tulajdonos, Euronics Vöröskő Kft.

A Vöröskő Kft. 1989 februárjában, a rendszerváltás után az első cégek között jött létre Balatonfüreden. A társaság folyamatosan fejlődött, éves forgalma 4 esztendő alatt milliárdos nagyságúra növekedett. A Vöröskő 1994-ben Veszprém megyéből kilépve további megyeszékhelyeken és közepes nagyságú városokban nyitott üzleteket.

A Vöröskő és hazai partnere 2001 elején csatlakozott az Euronics műszaki kereskedelmi és beszerzési hálózathoz, megalapítva az Euronics Magyarország Kft-t. Az Euronics Európa 22 országában, 8687 üzlettel és 40 300 kollégával 9,1 milliárd eurós éves forgalmat bonyolít le. Magyarországon jelenleg több mint 130 Euronics üzlet működik, a boltok 86 városban, több mint ezer fős állománnyal vezető erőt képviselnek a műszaki piacon. Jól mutatja ezt, hogy a Vöröskő Kft. éves forgalma idén már eléri a 25 milliárd forintot, az Euronics Magyarországé pedig ennek kétszeresét.

Gyorsuló készletmozgás

A szórakoztatóelektronikai és háztartási készülékeket, valamint számítástechnikai eszközöket forgalmazó Vöröskő az Euronics nyugat-európai piaci tapasztalatai alapján kidolgozott értékesítési technikáit alkalmazva képes azonnal reagálni a fogyasztói igények változására. Ez rendkívül fontos, mivel a műszaki termékek kereskedelmére jellemző, hogy az áru egyre rövidebb időt tölthet a polcon, a készletek forgása folyamatosan gyorsul.

– Ma már nem engedhetjük meg magunknak, hogy valamely termékcsoportból akkora készletet tartsunk, amely egy-két hónap leforgása alatt nem talál vevőre – magyarázta Fazekas Péter. – Kínálatunkban olyan termékek kerültek előtérbe, amelyek tárgyi értéke gyorsan csökken, ezért komoly veszteséget okozna, ha a tervezettnél hosszabb ideig maradnának raktáron. Számunkra döntő jelentőségű, hogy olyan informatikai rendszer támogassa tevékenységünket, amely termékcsoportra, termékre, területre, üzletre és értékesítőre lebontva részletes és naprakész rálátást biztosít készleteink mozgására.

A Vöröskő Kft. kereskedelmi folyamatait korábban a Next Software által fejlesztett áruforgalmi rendszerben kezelte. Ez az alkalmazás azonban nem tudott lépést tartani a cég növekedésével.

– Adatbázisunk elérte azt a méretet, amelyet a program már nem kezelt megbízhatóan, a fennakadások és a rendszerleállások mind gyakoribbá váltak – érzékeltette a problémát az ügyvezető. – Legalább ekkora gondot okozott, hogy ez a rendszer off-line működött, háromnaponta frissítve az üzletekből beérkező adatokat. Más szóval nem láttunk valós idejű adatokat a forgalom és a készletek alakulásáról, ami elfogadhatatlan számunkra. Egy ekkora késleltetés esetünkben ugyanis több száz millió forintos eltérést jelenthet. A döntéshozatalt nehezítette továbbá az is, hogy korábbi rendszerünk riportkészítési képességei sem feleltek meg elvárásainknak. Túl kevés szűrést állíthattunk be, és azokat sem konfigurálhattuk elég rugalmasan.

ERP mint szolgáltatás

A Vöröskő Kft. ezért 2003-ban olyan integrált vállalatirányítási rendszer bevezetése mellett döntött, amely valós idejű adatokkal és igény szerint paraméterezhető jelentésekkel támogatja a döntéshozatalt, és a vállalat növekvő adatbázisát hosszú távon is képes lesz megbízhatóan kezelni.

– Legfontosabb elvárásunk a leendő rendszerünkkel kapcsolatban az volt, hogy az árurendelés, az értékesítés és a kontrolling területén tizenöt év gyakorlata és tapasztalata során kialakított, kiforrott és hatékonyan működő folyamatainkat teljes egészében megtarthassuk a bevezetést követően is – hangsúlyozta Fazekas Péter. – A bevezetésre kerülő rendszer testre szabhatósága mellett mindenképp olyan megoldást kerestünk, amely valós idejű, pontos képet ad arra nézve, hogy egy adott termék mikor került beszerzésre, és melyik üzletünkben mióta van raktáron.

Ezt a megoldást az SAP integrált vállalatirányítási rendszerében találta meg a Vöröskő Kft., amelyet ASP szolgáltatás keretében vesz igénybe a HostLogic Kft.-től. Az alkalmazásszolgáltatási modell keretében a HostLogic az SAP alapú Smart Enterprise üzleti megoldásait kínálja, amelyek a legfejlettebb technológiát a legjobb üzleti tapasztalatokkal ötvözik a vállalati erőforrás-gazdálkodás (ERP), az emberi erőforrás menedzsment (HR) és az ügyfélkapcsolatok (CRM) területén. Ebben a konstrukcióban az ügyfél a HostLogic szolgáltatta SAP alkalmazások és infrastrukturális elemek széles körét egy kommunikációs csatornán keresztül, havi bérleti díj fejében használja.

Tapasztalatok és tervek

– Három év távlatából visszatekintve, más cégek tapasztalatainak ismeretében azt mondhatom, hogy a rendszer bevezetése vállalatunknál zökkenőmentesen zajlott – értékelte a projektet a Vöröskő Kft. ügyvezetője. – Az előkészítést nagyban megkönnyítette, hogy már kialakult és bevált folyamatokkal rendelkeztünk, amelyekhez az SAP rendszere maximális rugalmassággal illeszthetőnek bizonyult. A beüzemelés semmilyen fennakadást nem okozott kereskedelmi tevékenységünkben, és már az első hónap után jelentkeztek az új rendszer előnyei.

Ezek közül a legjelentősebb, hogy a Vöröskő Kft. döntéshozói a bevezetésnek köszönhetően naprakész adatokat láthatnak termékkörre és üzletre lebontva. Az SAP rendszerének használatával azonban olyan újabb előnyök is megmutatkoztak, amelyekre a projekt tervezésének szakaszában nem is gondolt a cég.

– A vállalat egészének működését tükröző, valós idejű és részletes adatok alapján olyan, az értékesítést ösztönző eszközöket alkalmazhatunk, amelyek a korábbi rendszerben nem álltak rendelkezésre – emelte ki Fazekas Péter. – Értékesítői versenyeket hirdethetünk például, amelyek alakulását termékkörre, üzletre és eladóra bontva követhetjük, és az adatokat összevethetjük az adott termékkörre, üzletre és területre érvényes forgalmi és árrés-átlaggal. Mindez különösen az elfekvő áruk esetében kedvezően hat az értékesítésre, ugyanakkor a hozzá tartozó premizálás alkalmazottaink számára is lehetőséget teremt jövedelmük növelésére.

Az SAP rendszer további előnyeként az ügyvezető igazgató a hitelértékesítés áttekinthetővé válását említette. Az erre vonatkozó adatokat a Vöröskő Kft. vezetői szintén naprakészen, üzletenkénti és eladónkénti bontásban láthatják. A vállalat harmadik éve megelégedéssel használja az SAP rendszerét, így a továbbfejlesztésével kapcsolatban körvonalazódott tervek mára valóra váltak: a Vöröskő Kft.-nél jelenleg zajlik a HR modul bevezetése.


Áttekintés

Cégnév: Euronics Vöröskő Kft.

Iparág: kereskedelem

Weboldal: www.euronics.hu

Korábbi rendszerkörnyezet: hazai fejlesztésű áruforgalmi rendszer

A bevezetés célja: az online működés megvalósítása, a döntéshozatal naprakész adatokkal történő támogatása egy rugalmasan testre szabható és méretezhető rendszerrel

Miért az SAP? Maximálisan illeszthetőnek bizonyult a meglévő, kiforrott folyamatokhoz, online működést és gyakorlatilag korlátlan méretezhetőséget biztosít

Bevezető partner: HostLogic Kft.

Bevezetett rendszer, modulok: a HostLogic SAP alapú Smart Enterprise ERP megoldása, FI, CO, MM, SD, HR modul bevezetés alatt

Felhasználók száma: 80

Operációs rendszer és PC-s alkalmazások: Microsoft Windows Server 2000, IBM DB2, Windows XP és Microsoft Office XP

 

 

2008. augusztus 23.

vissza

 


 

RUGET Magyarország Kft.

 

 

"Rugalmas, professzionális, nemzetközi gyakorlattal rendelkező partnerre volt szükségünk, aki jártas az SAP üzemeltetés, az üzleti tanácsadás és a kivitelezés területén is. A HostLogic véleményem szerint vevő centrikus, megbízható partner, aki teljes körű szakmai szolgáltatást kínál, elfogadható áron. Mindenkinek ajánlom, aki korrekt partnert keres üzleti folyamatainak informatikai támogatására."

/Kendelényi János
informatikai igazgató

Lufthansa Technik Budapest Kft./

 

“A hoszting szolgáltatással elértünk némi költségmegtakarítást,
de az egyéb, nem számszerűsíthető
előnyök sokkal jelentősebbek.
Csökkent a kollégák túlzott leterheltsége, és számunkra
nagyon sokat jelent, hogy az adatainkat
maximális biztonságban tudhatjuk, valamint, hogy
nincsenek rendszerleállások miatti kiesések a termelésünkben.
Így nyugodtabbak vagyunk, mint ha
saját magunk csinálnánk az üzemeltetést."

/Muzsek András
vezérigazgató
Kabai Táp Zrt./

 

"A bevezetés alapjául egy Malajziában kidolgozott SAP sablon szolgált, amely nem tartalmazta a hazai számviteli törvénynek és kereskedelmi gyakorlatnak megfelelő beállításokat. Ehhez a testre szabási munkához szükségünk volt egy nagy gyakorlattal rendelkező magyar tanácsadó cégre. A HostLogic által biztosított konzultánsok szaktudása, tapasztalata kiemelkedő volt, ami lehetővé tette a zökkenőmentes éles indulást."

/Szaniszló Tamás
informatikai igazgató

FrieslandCampina Hungária Zrt./

 

"A Ferrero Magyarország Kft. egy megbízható, külső SAP hosting szolgáltatót választott SAP rendszere üzemeltetéséhez. Ezzel az volt a célja, hogy növelje saját eredményességét és rugalmasságát azáltal, hogy az SAP hosting témában nagy tapasztalattal rendelkező cég foglalkozik az SAP technológia és üzemeltetés kérdéseivel. Ennek köszönhetően a Ferrero munkatársainak értékes munkaideje szabadult fel, amelyet így a cég fő tevékenységére fordíthatnak."

 

/Stefano Brandinali
projekt menedzsment iroda igazgató
Ferrero csoport/

 

 

A Lekkerland a HostLogic-ot választotta SAP rendszerének üzemeltetéséhez

"Jelenlegi rendszerünk leválasztásához, illetve magyarországi működtetéséhez kerestünk tapasztalt informatikai tanácsadó céget. A kiválasztási folyamat végén a HostLogic Kft-re esett a választásunk, mert úgy éreztük, hogy a HostLogic részéről megkaptuk azt a maximális támogatottságot, amelyre egy olyan cégnek szüksége van, amely kevésbé járatos az informatika világában. A HostLogic rövid idő alatt felmérte igényeinket és teljes körű megoldást kínált SAP rendszerünk üzemeltetésére. A szolgáltatás magas színvonalához képest pedig olyan versenyképes ajánlatot kaptunk, melyet a mai gazdasági körülmények között nem lehetett figyelmen kívül hagyni."

/Haiman Ferenc
ügyvezető igazgató
Lekkerland Kft./

 

Köszönjük érdeklődését! Kérjük, adja meg az alábbi információkat, és hamarosan kapcsolatba lépünk Önnel!






A *-gal jelölt mezők kitöltése szükséges

Kérem töltse ki a szükséges mezőket!

Nem megfelelő e-mail cím!