HostLogic Zrt. | EDI kialakítás SAP ügyfelek számára

EDI bevezetése SAP ügyfelek számára

Ha Ön SAP rendszert használ, és hagyományos módon kezeli a megrendeléseit, akkor a gyakorlatban már szembesülhetett az alábbi problémák valamelyikével:

  • előfordult-e már, hogy a faxon vagy postán küldött és fogadott üzenetek feldolgozásának pontatlansága és lassúsága miatt késedelmet szenvedett a számlázás, kiszállítás, vagy éppen állni kényszerült a gyártósor?
  • a kézi feldolgozás idegölő munkájára egyre több kollégát kellett felvenni?
  • ugye, emlékszik még arra, hogy a hosszú feldolgozási idő miatt a partnere – vagy éppen Ön – egyre türelmetlenebb lett a reklamációja kezelése közben?

A megoldás az elektronikus adatcsere, angol nevén EDI (Electronic Data Interchange)

  

Mi is az elektronikus adatcsere?

A megoldás lényege, hogy a különálló informatikai rendszerek (ERP rendszerek) egy közbülső szoftver – és közvetlen LAN kapcsolat hiányában egy külső szolgáltató – segítségével összekapcsolhatókká válnak. Így valósul meg az egy vagy kétirányú adatátvitel. Az adatcserét lehetővé tevő külső szolgáltatókat hívjuk az IT köznyelvben „EDI szolgáltatónak”, vagy „EDI provider”-nek, amelyek egy biztonságos internetes platformot biztosítanak az adatcseréhez. Megjegyezzük, hogy ezek a szolgáltatók az adatcserén kívül jellemzően biztosítják az elektronikus számlázás törvényi megfelelőségét is.

Az EDI adatcsere céljára az iDOC (Intermediate Document) formátumot használja az SAP rendszer. iDOC technológia jellemzője, hogy magas szinten támogatott az automatizálási, monitorozási és hibajavítási képessége a standard SAP R/3 rendszerben. Külön szabvány létezik az iparági speciális megoldásokra pl. az autó iparban, a gyógyszeriparban, vagy a kereskedelemben.

SAP EDI – Elektronikus adatcsere 

A fenti ábrán azok az üzleti folyamatok láthatók, amelyekben a leggyakrabban alkalmazzák az EDI kapcsolatokat.


Az iDOC technológia rugalmasságának köszönhetően az EDI kapcsolat könnyedén kiépíthető SAP és nem SAP rendszerek között is.

 

Az EDI kapcsolat megvalósításának folyamata:

  • elektronikus adatcserére szánt dokumentumok beazonosítása (pl. vevői megrendelés fogadása, vevői számla küldése, beszerzési megrendelés küldése)
  • az érintett partnervállalatok meghatározása
  • az adatátvitel technológiájának kiválasztása
    - file alapú kommunikáció
    - EDI szolgáltató kiválasztása
  • szükséges adattartalom egyeztetése a felekkel
  • szükség szerinti adatkonverziók meghatározása, elvégzése
  • az SAP rendszer beállítása
  • adatátvitel tesztelése minden partner bevonásával
  • ügyféloldali oktatás, ami kiterjed a monitorozásra és hibajavításra

Egy tipikus példa az elektronikus adatcsere bevezetésére:

Magyarország egyik vezető piaci szerepet betöltő tejipari cége SAP R/3 rendszert használ és elektronikusan bonyolítja a vevői megrendelések és számlák forgalmát a hazai nagy áruházláncokkal. A számlázás során E-számla megoldást vezettünk be, amelynek törvényi megfelelőségét az EDI szolgáltató garantálja. A megoldás segítségével az áruházláncok megrendelései igen gyorsan jelennek meg a gyártó cég rendszerében, melynek segítségével a gyártás tervezés és az esetlegesen szükséges kapacitások átszervezése időben megkezdhető. A számlázási folyamat során a számla kiállítása után, az rövid időn belül megjelenik a vevő rendszerében mint fizetendő tétel, így a fizetés nem szenved késedelmet. Nem elhanyagolható szempont, hogy ezzel a környezettudatos megoldással kevesebb papír kerül felhasználásra, mellyel környezetünket óvjuk.

 

Miért válassza a HostLogic-ot?

  • a HostLogic nagy tapasztalattal rendelkezik EDI kapcsolatok kiépítésében és folyamatos üzemeltetésében, ahol legalább az egyik fél SAP rendszert használ. Példaként néhány vállalat, akikhez EDI kapcsolatot alakítottunk ki: Tesco, Metro, Auchan, Spar, Coop, DunaCoop, Alfiker, OPEL, FORD, Suzuki, SAMSUNG, Amrest, StarBucks
  • a bevezetési idő csökkenthető a már meglévő template-ek felhasználásával
  • gyakorlott, tapasztalatokra épülő üzleti kapcsolatainknak köszönhetően gyors és hatékony együttműködés mind az EDI szolgáltatókkal, mind pedig a gyakori partnercégekkel (pl. hipermarketek)
  • igény esetén átvállaljuk az iDOC üzemszerű monitorozását, ezzel biztosítva az esetlegesen felmerülő problémák gyors és hatékony kezelését

Az EDI bevezetésétől várható előnyök:

  • igazodva korunk elvárásaihoz, környezettudatos megoldással járul hozzá környezetünk megóvásához
  • a pontos és gyors megrendelésnek köszönhetően a gyártás és kiszállítás jobban tervezhető, profitábilisabb
  • a számlázás folyamata rövidebbé válik, ügyfelei gyorsabban fizetnek.
  • kevesebb számlareklamáció, elégedettebb partnerek
  • az érintett terület létszám igénye csökken, ami szintén jelentős költségmegtakarítást eredményez
  • versenytársaihoz képest előnyhöz jut a gyors és pontos teljesítéseknek köszönhetően

Az EDI költségei:

  • egyszeri bevezetési költség
  • EDI szolgáltató költsége (opcionális)
  • havi monitorozási díj (opcionális)

Megéri?
Nagymennyiségű áruforgalomnál, illetve a partner által használt hasonló technológia esetén feltétlenül megéri!

 

Díjmentes ajánlatért kattintson ide:

 

 
 

Köszönjük érdeklődését! Kérjük, adja meg az alábbi információkat, és hamarosan kapcsolatba lépünk Önnel!






A *-gal jelölt mezők kitöltése szükséges

Kérem töltse ki a szükséges mezőket!

Nem megfelelő e-mail cím!