HostLogic Zrt. | SAP Alkalmazás upgrade
 

Megoldások optimalizálása

 

Alkalmazás upgrade


Mikor és hogyan kell illetve érdemes az SAP alkalmazási rendszert frissíteni?

 

Azon túlmenően, hogy a SAP 6.0 verziója forradalmian új technológiai alapokat jelent, e kérdésben esetenként a vállalat fejlődéséhez szükséges új képességek és az ehhez tartozó szoftver funkciók szükségessége, máskor pedig az SAP egyes verziókhoz megszabott támogatási határideje jelenti a döntő szót.

Tanácsainkkal nem csak a döntés meghozatalában segítjük ügyfeleinket, hanem a legcélravezetőbb módszert kiválasztva átvezetjük őket a rendszer frissítés néha nem is oly sima mezején. Ha kell, akkor egy költséghatékony, úgynevezett technikai upgradet, ha kell, összetett, de jelentős változásokat hozó funkcionális upgradet, s ha kell teljes, BPR tevékenységgel kombinált rendszer-upgradet javaslunk és valósítunk meg.

SAP alkalmazás upgrade szolgáltatásunkat 2007, az ECC 6.0 rendszer megjelenése óta 17 vállalat vette igénybe.

Az alábbi menetrend a tipikus feladatokat és időráfordításokat tartalmazza, mely  akkor tartható, ha nincs jelentős mennyiségű fejlesztési igény.

 

 
A Co-op Hungary Zrt-nél rekordidő alatt lezajlott verzióváltás tapasztalatai:


Az elsődleges projektcél a rendszerupgrade végrehajtása volt, melyet két lépésben, a technikai upgradet követően végzett funkcionálás teszteléssel hajtottunk végre, foglalja össze a projektet Deé Istvánné, a cég informatikai igazgatója. Mindenhol, ahol csak lehetett, a SAP standard megoldásokat részesítettük előnyben. Az upgrade projektbe nem tartozott bele az új verzió által elérhető új lehetőségek vizsgálata, alkalmazásba vétele. Ezt külön, önálló projektekben végezzük majd, az igények szerint. A projekt során szoros együttműködésben dolgoztunk a HostLogic munkatársaival, akik az előre leegyeztetett szakmai feladatokat az ütemterv szerint a önállóan elvégezték, és a tesztelések során feltárt kérdéseket, problémákat szinte on-line megválaszolták, ezzel nagymértékben segítették az előrehaladást. A tesztelésekben valamennyi végfelhasználónk részt vett, mindenki több alkalommal letesztelte a szokásos napi, heti, havi, éves munkafázisait. A projektben kiemelkedő szerep jutott a kulcsfelhasználóinknak, akik a napi munkájuk mellett, jól szervezték a tesztelés folyamatát, a tesztelési alapadatokat biztosították, a végfelhasználókat segítették, az integrációs pontokat, kontroll listákat ellenőrizték, stb. stb. A projektet mindvégig a résztvevők korrekt együttműködése jellemezte, ez eredményezte a sikerét is, azaz a tervezett határidőn belül és az átállás napjától kezdődően problémamentesen zártuk az upgrade-t.
 

A Co-op Hungary Zrt. munkatársainak tapasztalatait az alábbiakban foglaltuk össze.

  • Az új hardver és a verzióváltás határozottan jobb válaszidőket eredményezett. 
  • DB13 tranzakcióban áttekinthetőbb a mentések nyomon követése, valamint funkcionalitásban is bővült ez a tranzakció
  • SD, MM, WM moduloknál kiemelkedő változást a felhasználók nem tapasztaltak, néhány esetben megjelenésében változtak a feljövő képernyő képek
  • AFAB menünél az ÉCS futtatás jóval rövidebb, egyszerűbb lett
  • Könyvelési dátum szerinti készletlista (MB5B), valamint a SQ01Query (riport) készítése, indítása előnyére változott
  • Az automatikus fizetésnél készült lista a korábbihoz képest több és számunkra a legfontosabb adatokat tartalmazza
  • Sokkal gyorsabb a rendszer, ha például a vevő-szállító folyószámláknál különböző paraméterekkel, szűrésekkel, információkat szeretnének megtudni
  • A verzióváltással kapcsolatban, néhány esetben a layout beállításokat újra kellett állítani.
  • A megszokott funkciók az upgradelt rendszerben is megtalálhatóak, felhasználói szemmel zökkenőmentesen ment az átállás

 

Az upgrade zökkenőmentes lebonyolításához, az új verziójú rendszerhez – legalább a tesztelési időszakban – külön, önnálló hardver környezet szükséges. Amennyiben a HostLogic upgrade hosting szolgáltatását választja, nem szükséges új eszközök beszerzése, az igényfelmérés után már szinte azonnal megkezdődhet az upgrade folyamata.

 

 Bízza ránk rendszerének felügyeletét és üzemeltetését az upgrade után!


Ha felkeltette érdeklődését Alkalmazás upgrade szolgáltatásunk,

 

  

"Rugalmas, professzionális, nemzetközi gyakorlattal rendelkező partnerre volt szükségünk, aki jártas az SAP üzemeltetés, az üzleti tanácsadás és a kivitelezés területén is. A HostLogic véleményem szerint vevő centrikus, megbízható partner, aki teljes körű szakmai szolgáltatást kínál, elfogadható áron. Mindenkinek ajánlom, aki korrekt partnert keres üzleti folyamatainak informatikai támogatására."

/Kendelényi János
informatikai igazgató

Lufthansa Technik Budapest Kft./

 

 

  • Egy tanácsadói nap kulcsfelhasználói támogatás
  • Egy hónapon keresztül bármikor igénybe vehető
  • SAP FI/CO, MM, SD, HR modulokhoz használható
  • A szolgáltatás igénybevételéhez egy hónapos elérés HostLogic SAP Solution Manager alapú WEB-es ticket rendszeréhez
  • A szolgáltatás technológiáját a hostlogic.webex.com oldalon keresztül biztosítjuk

Ha szeretné most ingyenesen kipróbálni szolgáltatásunkat,
 a további részletekért

 

Rendezvények

TÁMOGASSA ÜZLETI NÖVEKEDÉSÉT A LEGKORSZERŰBB SAP® RENDSZERREL, ÉS VEGYEN IGÉNYBE EU TÁMOGATÁST A BEVEZETÉSHEZ!

2016. október 26-i rendezvényünkün ismertetjük a komplett SAP rendszer, illetve egyes moduljainak bevezetésre használható 2016-ban nyíló pályázatokat, valamint azokat a funkciókat, melyek versenyelőnyt biztosítanak majd vállalkozásának!

tovább...

HOGYAN AKNÁZHATÓK KI A CÉGÉBEN REJLŐ GAZDÁLKODÁSI LEHETŐSÉGEK A MODERN INFORMATIKA ESZKÖZEIVEL?

2015. október 28-i rendezvényünkün bemutatjuk az SAP szoftver beszerzésének és üzemeltetésének gazdaságos módját, valamint okos használatát a vállalat minél nyereségesebb gazdálkodása érdekében.

tovább...

összes esemény

Köszönjük érdeklődését! Kérjük, adja meg az alábbi információkat, és hamarosan kapcsolatba lépünk Önnel!






A *-gal jelölt mezők kitöltése szükséges

Kérem töltse ki a szükséges mezőket!

Nem megfelelő e-mail cím!